Friday, December 16, 2011

Sebelum Tirai 2011 Berlabuh [ PART 3 ]

HANTU KAK LIMAH KAH YANG SINGGAH HARI ITU.

Sekitar Feb.- di asrama SMK Beris Panchor telah di gemparkan dengan satu kisah misteri yang mana satu makhluk telah mengamuk dan PAGAR yang memagari hostel aspuri telah runtuh. Didapati hampir setiap malam penghuni aspuri dirasuk. Mangsanya tidak dapat dikenalpasti.Dibahagian aspuri sahaja yang berlaku sedemikian. Dikatakan pengunjung itu selalu bersuka - ria di waktu magrib yang menyebabkan BENDA tooo turut sama menyertai mereka yang sedang galop.

Di bahagian Aspura pula, malam pertama yang berlaku kejadian yang aneh ini, saya sendiri dan bersama-sama teman-teman lain berada di musola, yang sibuk bercakap pasal gangster (sep narik) dalam sekitar 12.01 am. Pintu masuk musolla untuk pelajar perempuan, tak tahu bakpo, sikit-sikit gelenya nak berhayung sendiri, tanpa ada angin yang kuat. tak tahu napa. Tapi kami masih meneruskan cerita itu. Tiba - tiba........

Kami mendengar orang berlari dengan laju kearah kami (duhdududududhhdududhdhdu). Kami masih berpaling anatara satau sama lain. Rupanya - rupanya ada salah seorang budak yang "saya tidak kenali" sambil menangis.
Dia berkata "sob..sob..sob..(sambil menagis) aku tengah gayut ngan makwe aku dekat hujung koridor. Pastu aku lihat ade orang dekat hujung koridor aspuri, aku ingat dia  aWEEEEKKKK aku, aku buat tak tau la, pastu tibo - tibo dia terbang dan pergi kebelakang hostel aspuri. Aku kaget la, tengok n teros berlari kesini". Panjang ceriatanya. So kami buat-buat berani, dan bertukar menjadi bomoh.."fuuhh..fuhh..fuhh." kasi buat dinding.

Kak Limah kew yang singgah tu. Tapi Hantu nie tak muncul lagi masa tu

Hantu "budak tuu" yang  nampak tadi tu dah jadi "KAWAN DIA DAH SEKARANG"..Hantu tadi saja nak berkenalan dengan dia.Nak tunjuk face takut terkejut, hantu la katakan. Sekarang dah jadi "BFF". Selalu jaga dia walau ada masalah. Kan untung kalau macam too..a'aaakann..hahahaha

-BERITASOHEHBERNAMA












No comments: